W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Poniżej przedstawiam informacje na temat tego jak chronię i przetwarzam Państwa dane osobowe. Zapewniam, że dbam o to, aby dane te były odpowiednio zabezpieczane, a ich przetwarzanie było jasne, rzetelne i zgodne z przepisami. Moim postępowaniem kierują przepisy prawa regulującymi zasady ochrony danych osobowych.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adwokat Mikołaj Stefaniaka z siedzibą w Koninie ul. Chopina 23d/19, 62-510 Konin, NIP: 665-270-06-95.

Kontakt z Administratorem:

Administrator przetwarza dane osobowe:

  1. klientów będących osobami fizycznymi,
  2. w przypadku klientów kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich klientów,
  3. dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
  4. osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz klientów Kancelarii;
  5. osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię;

W przypadku, w którym przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, mogą Państwo tę zgodę w każdej chwili cofnąć, ponieważ przetwarzanie pozyskanych danych przez Adwokata Mikołaja Stefaniaka opiera się na zasadzie dobrowolności. Brak zgody na podanie danych może jednak uniemożliwić podjęcie działań w Państwa sprawie.

Zgromadzone przez Administratora dane mogą być wykorzystywane m.in. w następujących celach:

Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

Ponadto Administrator może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją;

Państwa dane osobowe pozyskuję i wykorzystuję w celach:

  1. Nazwa firmy, adres siedziby firmy, NIP firmy, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej, lub w przypadku os. fizycznej: imię, nazwisko, numer kontaktowy, miejsce zamieszkania to dane pozyskiwane podczas zawierania umowy z kancelarią. Brak tych danych powoduje niemożliwość świadczenia dla Państwa usług, w szczególności: podjęcia działań związanych z zawartą umową tj. sporządzania i wysyłania dokumentów. ( art. 6 ust. 1 lit. b RODO.)
  2. wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych, w szczególności: w celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług i rzetelnej obsługi, bieżącej informacji o stanie postępowania; w wewnętrznych celach administracyjnych, w celu dochodzenia i egzekucji roszczeń wynikających z łączącej nas umowy, odpowiedzi na Państwa pytania; w celu analizowania danych, m.in. na potrzeby usprawnienia świadczonych usług, przygotowania propozycji ofert i rozwiązań n(art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
  3. W/w dane przetwarzane są również w celu wypełniania ciążących na nas obowiązków prawnych wystawiania i przechowywania faktur oraz przesyłania ich drogą elektroniczną, pocztową lub przez firmy kurierskie, dokumentów księgowych, realizacji zobowiązań podatkowych, rozpatrywania reklamacji. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
  4. W innych celach, jeżeli wyrazili Państwo na to zgodę. (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

Ponadto Dane Osobowe są udostępniane innym administratorom danych osobowych działającym we własnym imieniu, w szczególności: sądom powszechnym i administracyjnym, prokuraturom, Policji i innym organom ścigania, Zakładom Karnym i Aresztami Śledczymi, firmom ubezpieczeniowym, stronom postępowania, kancelariom komorniczym, operatorom pocztowym, bankom i instytucjom płatniczym, urzędom administracji państwowej i samorządowej.

Państwa dane osobowe przetwarzane będą przeze mnie w okresie obowiązywania łączącej Państwa umowy z Kancelarią oraz po jej zakończeniu i ograniczeniu ich zakresu do danych niezbędnych do wypełniania ciążących na nas obowiązków prawnych, przetwarzane będą w okresie wskazanym w przepisach prawa powszechnie obowiązującego lub zgodnie z kryteriami w nich wyznaczonymi. W przypadku braku Państwa sprzeciwu, w tym okresie Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach realizacji moich prawnie uzasadnionych interesów. Ponadto, gdy zaistnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, będę to robić nie dłużej, niż do chwili, w której taką zgodę Państwo wycofają.

Państwa dane osobowe pozyskane w celu zawarcia i wykonania łączącej Państwa umowy z kancelarią w zakresie umożliwiającym dokonanie rozliczeń z tytułu świadczonych usług zobowiązani jesteśmy przechowywać przez okres 5 lat, liczony od początku roku następującego po roku, którego rozliczenia dotyczą. (art. 74 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości)

Mogą Państwo złożyć do Administratora wniosek dotyczący danych osobowych, wniosek ten może dotyczyć:

  1. prawa dostępu do treści swoich danych osobowych oraz informacji dotyczących ich przetwarzania,
  2. prawa do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
  3. prawa wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
  4. prawa żądania od Administratora usunięcia danych,
  5. prawa żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
  6. prawa do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu Administratorowi,
  7. prawa wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
  8. prawa do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (nie ma to jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie uprzednio otrzymanej zgody),
  9. prawa do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Administratora, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.

Jeżeli uznają Państwo, że dopuściłem się naruszenia w zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Administrator nie udostępnia, nie sprzedaje (ani nie ujawnia w jakikolwiek inny sposób zbieranych danych osobowych) dotyczących Państwa, z wyjątkiem sytuacji opisanych w Polityce lub gdy wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Administrator może powierzyć przetwarzanie danych osobowych dostawcom usług działającym w jej imieniu. Zgodnie z zawartymi z nimi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, Administrator wymaga od tych dostawców usług zgodnego z przepisami prawa, wysokiego stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez nie w imieniu Administratora.

Administrator zasadniczo nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Kancelaria może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych. W każdej chwili może Pan/ Pani zażądać dalszych informacji i kopii odpowiednich zabezpieczeń.

Okres przechowywania danych:

  1. celem wykonania umowy/ umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
  2. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
  3. celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

Administrator nie wyznaczył swojego przedstawiciela, o którym mowa w art. 13 ust. 1 lit. a) RODO, ani inspektora ochrony danych osobowych, o którym mowa w art. 13 ust. 1 lit. b) RODO.