W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Poniżej przedstawiam informacje na temat tego jak chronię i przetwarzam Państwa dane osobowe. Zapewniam, że dbam o to, aby dane te były odpowiednio zabezpieczane, a ich przetwarzanie było jasne, rzetelne i zgodne z przepisami. Moim postępowaniem kierują przepisy prawa regulującymi zasady ochrony danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adwokat Mikołaj Stefaniaka z siedzibą w Koninie ul. Chopina 23d/19, 62-510 Konin, NIP: 665-270-06-95.
Kontakt z Administratorem:
- korespondencyjnie pod adresem: Adwokat Mikołąj Stefaniaka, ul. Chopina 23d/19, 62-510 Konin,
- telefonicznie pod numerem telefonu: 601444624,
- mailowo pod adresem: ms@adwokatstefaniak.pl.
Administrator przetwarza dane osobowe:
- klientów będących osobami fizycznymi,
- w przypadku klientów kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich klientów,
- dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
- osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz klientów Kancelarii;
- osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię;
W przypadku, w którym przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, mogą Państwo tę zgodę w każdej chwili cofnąć, ponieważ przetwarzanie pozyskanych danych przez Adwokata Mikołaja Stefaniaka opiera się na zasadzie dobrowolności. Brak zgody na podanie danych może jednak uniemożliwić podjęcie działań w Państwa sprawie.
Zgromadzone przez Administratora dane mogą być wykorzystywane m.in. w następujących celach:
- świadczenie usług prawnych, administrowanie nimi i informowanie o nich przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika, na którego żądanie podjęto czynności zmierzające do zawarcia przez niego umowy z Administratorem lub wykonania zawartej z nim umowy;
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, które wynikają np. z ustawy Prawo o adwokaturze lub innych przepisów regulujących świadczenie usług prawnych, a także przepisów dotyczących rachunkowości oraz podatkowych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- zgodnie z wymogami prawa lub w związku z toczącym się postępowaniem prawnym lub w związku z żądaniem organu władzy publicznej do udostępnienia informacji będących w posiadaniu Administratora, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, monitorowanie Kancelarii oraz rejestrowanie wejść i wyjść z Kancelarii, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą;
- zapewnienie zgodności przetwarzania z przepisami ochrony danych osobowych i wewnętrznymi regulacjami Administratora.
Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
- dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia;
- dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
- dane identyfikacji podatkowej;
- dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
- dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej (jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług);
- dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
- dane dotyczące stanu cywilnego (jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług).
Ponadto Administrator może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją;
Państwa dane osobowe pozyskuję i wykorzystuję w celach:
- Nazwa firmy, adres siedziby firmy, NIP firmy, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej, lub w przypadku os. fizycznej: imię, nazwisko, numer kontaktowy, miejsce zamieszkania to dane pozyskiwane podczas zawierania umowy z kancelarią. Brak tych danych powoduje niemożliwość świadczenia dla Państwa usług, w szczególności: podjęcia działań związanych z zawartą umową tj. sporządzania i wysyłania dokumentów. ( art. 6 ust. 1 lit. b RODO.)
- wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych, w szczególności: w celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług i rzetelnej obsługi, bieżącej informacji o stanie postępowania; w wewnętrznych celach administracyjnych, w celu dochodzenia i egzekucji roszczeń wynikających z łączącej nas umowy, odpowiedzi na Państwa pytania; w celu analizowania danych, m.in. na potrzeby usprawnienia świadczonych usług, przygotowania propozycji ofert i rozwiązań n(art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- W/w dane przetwarzane są również w celu wypełniania ciążących na nas obowiązków prawnych wystawiania i przechowywania faktur oraz przesyłania ich drogą elektroniczną, pocztową lub przez firmy kurierskie, dokumentów księgowych, realizacji zobowiązań podatkowych, rozpatrywania reklamacji. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
- W innych celach, jeżeli wyrazili Państwo na to zgodę. (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:
- współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
- podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
- biura informacji gospodarczej;
- podmioty świadczące usługi informatyczne oraz nowych technologii, płatnicze, księgowo-finansowe, audytorskie i kontrolne, windykacyjne, drukarskie, niszczenia dokumentów,pocztowe oraz kurierskie.
Ponadto Dane Osobowe są udostępniane innym administratorom danych osobowych działającym we własnym imieniu, w szczególności: sądom powszechnym i administracyjnym, prokuraturom, Policji i innym organom ścigania, Zakładom Karnym i Aresztami Śledczymi, firmom ubezpieczeniowym, stronom postępowania, kancelariom komorniczym, operatorom pocztowym, bankom i instytucjom płatniczym, urzędom administracji państwowej i samorządowej.
Państwa dane osobowe przetwarzane będą przeze mnie w okresie obowiązywania łączącej Państwa umowy z Kancelarią oraz po jej zakończeniu i ograniczeniu ich zakresu do danych niezbędnych do wypełniania ciążących na nas obowiązków prawnych, przetwarzane będą w okresie wskazanym w przepisach prawa powszechnie obowiązującego lub zgodnie z kryteriami w nich wyznaczonymi. W przypadku braku Państwa sprzeciwu, w tym okresie Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach realizacji moich prawnie uzasadnionych interesów. Ponadto, gdy zaistnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, będę to robić nie dłużej, niż do chwili, w której taką zgodę Państwo wycofają.
Państwa dane osobowe pozyskane w celu zawarcia i wykonania łączącej Państwa umowy z kancelarią w zakresie umożliwiającym dokonanie rozliczeń z tytułu świadczonych usług zobowiązani jesteśmy przechowywać przez okres 5 lat, liczony od początku roku następującego po roku, którego rozliczenia dotyczą. (art. 74 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości)
Mogą Państwo złożyć do Administratora wniosek dotyczący danych osobowych, wniosek ten może dotyczyć:
- prawa dostępu do treści swoich danych osobowych oraz informacji dotyczących ich przetwarzania,
- prawa do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
- prawa wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
- prawa żądania od Administratora usunięcia danych,
- prawa żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
- prawa do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu Administratorowi,
- prawa wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
- prawa do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (nie ma to jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie uprzednio otrzymanej zgody),
- prawa do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Administratora, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.
Jeżeli uznają Państwo, że dopuściłem się naruszenia w zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Administrator nie udostępnia, nie sprzedaje (ani nie ujawnia w jakikolwiek inny sposób zbieranych danych osobowych) dotyczących Państwa, z wyjątkiem sytuacji opisanych w Polityce lub gdy wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Administrator może powierzyć przetwarzanie danych osobowych dostawcom usług działającym w jej imieniu. Zgodnie z zawartymi z nimi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, Administrator wymaga od tych dostawców usług zgodnego z przepisami prawa, wysokiego stopnia ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez nie w imieniu Administratora.
Administrator zasadniczo nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Kancelaria może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych. W każdej chwili może Pan/ Pani zażądać dalszych informacji i kopii odpowiednich zabezpieczeń.
Okres przechowywania danych:
- celem wykonania umowy/ umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
- celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Administrator nie wyznaczył swojego przedstawiciela, o którym mowa w art. 13 ust. 1 lit. a) RODO, ani inspektora ochrony danych osobowych, o którym mowa w art. 13 ust. 1 lit. b) RODO.